Trpanj Chorwacja – wyjątkowa miejscowość na półwyspie pelješac.

rsz_img_0207-1-1

Przeżyliśmy wyjątkową przygodę w Trpanju, malutkiej miejscowości położonej na półwyspie Pelješac w Chorwacji. To wyjątkowa podróż, która zostawiła w naszych sercach trwałe wspomnienia, a jednocześnie była naszym pierwszym rodzinnym wyjazdem z 1,5-letnim synkiem. Chcemy podzielić się z Wami szczegółami z tej wyjątkowej podróży, która trwała ponad miesiąc.

Droga do spokojnej miejscowości Trpanj: Przygoda na Kołach

Nasza podróż rozpoczęła się, gdy wsiadliśmy do samochodu z bagażnikiem dachowym. Wybraliśmy samochód, aby mieć pełną swobodę w podróżowaniu po półwyspie Pelješac i okolicach miasteczka Trpanj. Po dwóch dniach podróży z noclegami po drodze, dotarliśmy do naszego celu.

Podczas tej podróży z naszym małym synem, samochód okazał się być nie tylko środkiem transportu, ale także mobilnym centrum zabaw. Nasz syn uwielbiał obserwować krajobraz za oknem. Aby przetrwać podróż z tak małym dzieckiem pomocne dla nas były wszelkie książeczki. U nas świetnie się sprawdziły książeczki, które można malować wodą. Niezapomniane widoki przy drodze, które mijaliśmy, wciąż wracają do naszych wspomnień.

Miesiąc w Chorwacji w miejscowości Trpanj.

Trpanj stał się naszym domem na ponad miesiąc. Wybraliśmy to miasteczko jako bazę wypadową, ponieważ oferuje ono wiele udogodnień dla rodzin z dziećmi. Nasz 1,5-letni syn miał dużo przestrzeni do zabawy na plaży, a my mogliśmy delektować się wszystkimi urokami Trpanj i jego okolic.

Nasz apartament na wzgórzu był idealnym miejscem dla naszej rodziny. Miało to duże znaczenie, ponieważ nasz syn potrzebował czasami swojego spokojnego miejsca na drzemkę. Apartament był wygodny i przytulny, co pozwoliło nam poczuć się jak w domu podczas naszego dłuższego pobytu. Napewno wyróżniający element tego mieszkania był bardzo duży taras z przepięknym widokiem na morze. Nasz synek miał tam dmuchany basen z wodą do którego lubił wskakiwać. Również mieliśmy balkon od strony sypialni. Ja lubiłam tam przesiadywać i pracować gdy tata bawił się z naszym synkiem.

Rodzinne Spędzanie Czasu: Plaże, zabytki, Maria Panna Gwiazda morza.

Jest wiele plaż w Chorwacji. Jednym z głównych punktów naszego harmonogramu były plaże w okolicach Trpanj i Orebića. Nasz syn uwielbiał bawić się na chorwackich plażach. Szczególną frajdę sprawiało mu wrzucanie kamyczków do wody. Plaża Divna stała się naszym ulubionym miejscem na rodzinne kąpiele słoneczne. Mamy do tej plaży sentyment, gdyż uwielbiamy oglądać filmy Pana Makłowicza. I jakoś się w tej plaży zakochaliśmy. Znajdowała się 16 min od naszego apartamentu, dlatego mogliśmy tam jeździć prawie codziennie.

Podczas naszych spacerów po okolicy, nasz syn odkrywał fascynujący świat przyrody. Obserwował, zbierał kamienie i zachwycał się różnymi kształtami i kolorami roślin. Spacerowanie po malowniczych uliczkach Trpanj stało się codzienną przygodą.

Trpanj, urokliwe miasteczko, powstało w miejscu, gdzie niegdyś znajdowała się osada rzymska. Do naszych czasów przetrwały jedynie fragmenty mozaiki na ścianie miejscowego cmentarza. W okolicy miasta można również odkryć inne zabytkowe perły, takie jak ruiny twierdzy należącej do rodu Kačić, czy kościół św. Rocha, z którego roztacza się malowniczy widok na otaczające go kapliczki.

Maria Panna Gwiazda Morza (Zvijezda mora), będąca opiekunką portu, rybaków i żeglarzy, czuwa nad nimi z rzeźby umieszczonej na skale tuż przy wejściu do portu.

Wzgórza Trpanj: Widoki, Wędrówki i Przygody

Jako miłośnicy natury i pieszych wędrówek, nie mogliśmy przegapić okazji do eksplorowania wzgórz. Wzgórza w okolicach Trpanj oferują niesamowite widoki na morze i malowniczy krajobraz. Nasz syn cieszył się noszeniem w nosidle i odkrywaniem nowych miejsc. Co warto zaznaczyć, że na wzgórzu jest utwardzona droga. Jest to raj dla rodziców, których dzieci uwielbiają jazdę w wózku. Macie gwarantowane piękne widoki. Co jakiś czas są ławeczki, idealny postój gdy Twoje dziecko złapie drzemkę. I co najważniejsze wiele z nich jest zacienionych. Uważam, że to miasto było idealne pod tym względem. I każdemu rodzicowi polecam tę miejscówkę. Ja nawet dwa razy widziałam delfiny, gdy jechałam z Albercikiem.

Chorwackie Smaki: Kulinarna Przygoda

Podczas każdej naszej podróży kulinarna przygoda zajmuje ważne miejsce. Restauracje w Trpanj serwują wyśmienite dania, takie jak świeże ryby, owoce morza i pyszne dania mięsne. Nasz syn miał okazję próbować różnych smaków, a mąż delektował się lokalnym winem, które doskonale komponowało się z posiłkami. Ja karmiłam Albercika mlekiem dlatego podczas tej podróży, nie smakowałam win Chorwackich.

Eksplorowanie Okolic: Ston i Postup

W czasie naszego pobytu w Trpanj, nie mogliśmy przegapić okazji do zwiedzania pobliskich miejscowości. Ston, znany z imponującego muru obronnego i solniska, był jednym z miejsc, które odwiedziliśmy. Spacer po murach i próba soli to było coś niezwykłego.

Podczas wizyty w Postup, odkryliśmy pozostałości rzymskiej willi Roko. To miejsce przeniosło nas w czasie i pozwoliło nam wyobrazić sobie życie ludzi żyjących tam wiele wieków temu.

Pelješac: Skarb na Półwyspie

Trpanj, to prawdziwy skarb na półwyspie Pelješac. Jest to półwysep słynący z pięknych plaż, urokliwych miejscowości i dzikiej przyrody. Warto wybrać się na prom, który zapewnia łatwy dostęp do całego półwyspu. Ten region oferuje wiele atrakcji, w tym:

• Maria Panna Gwiazda Morza: To piękne miejsce kultu religijnego, które warto odwiedzić podczas pobytu w Trpanj.
  • Rzeźba: Okolice Trpanj obfitują w rzeźby i dzieła sztuki, które można znaleźć na ulicach miasteczka.
  • Prom: Promy kursujące między półwyspem Pelješac a stałym lądem pozwalają na zwiedzanie różnych miejscowości i plaż.
  • Północne Wybrzeże Półwyspu Pelješac: To obszar, którym warto się zainteresować ze względu na jego naturalne piękno i możliwości turystyczne.
  • Zielone Wzgórza: Okolice Trpanj są otoczone bujną roślinnością, co tworzy malownicze krajobrazy.
  • Zakwaterowanie: Istnieje wiele opcji, od apartamentów po hotele, które można znaleźć na całym półwyspie.
  • Dingač i postup: okolice, które warto odwiedzić będąc na Peljesacu.

Zakwaterowanie

My lubimy szukać kontaktów z rodzinami z Chorwacji przez różne portale internetowe. Ta metoda pozwoliła nam odkryć dom, z którego rozpościera się przepiękny widok na morze, roztaczający się z jego wysoko położonych progów. Lokalizacja ta, na stromym zboczu, niekiedy stanowiła wyzwanie, zwłaszcza podczas wspinaczki pod górę z wózkiem. Jednak przyjęliśmy to z uśmiechem – każda taka wędrówka zamieniała się w dodatkowy trening, a my przyjmowaliśmy to z radością, ciesząc się każdym momentem.

Za sprawą gościnności właścicieli, mieliśmy niepowtarzalną okazję skosztować lokalnych przysmaków oraz odwiedzić okoliczne, przepiękne winnice. To właśnie Trpanj, ze swoim urokliwym portem, okazał się być wyjątkowo przyjaznym miejscem, zapewniając łatwy dostęp do naszego domu tuż po długiej podróży. Dla mnie, Pelješac kryje w sobie najpiękniejsze plaże w całej Chorwacji, co czyni go idealnym miejscem na wypoczynek i relaks.

Podsumowanie: Wyjątkowa Przygoda w Trpanj

Nasz rodzinny wyjazd do Trpanj na półwyspie Pelješac w Chorwacji był niezapomnianą przygodą. Spędzenie ponad miesiąca w tej urokliwej miejscowości, odkrywanie pięknych plaż, spacerowanie po wzgórzach i delektowanie się lokalnymi smakami sprawiło, że nasza podróż była wyjątkowa. Pelješac to prawdziwy skarb na półwyspie, a Trpanj stanowi idealną bazę wypadową do jego odkrywania. Maria Panna Gwiazda Morza, liczne rzeźby, promy, północne wybrzeże półwyspu i wiele innych atrakcji sprawiły, że nasza przygoda była pełna wrażeń. To miejsce jest nie tylko piękne, ale również kameralne, co sprawiło, że nasz wyjazd był niezapomniany. Chorwacja zawsze będzie miała specjalne miejsce w naszych sercach, a Trpanj pozostanie wspomnieniem na całe życie.

Dziękujemy za możliwość podzielenia się naszą przygodą z Wami i zachęcamy wszystkich do odwiedzenia Trpanj i półwyspu Pelješac. To miejsce, które naprawdę warto poznać!