Wyjazd z rodziną pod namiot to był dobry moment na przetestowanie boxu dachowego. Zaopatrzyliśmy się w model Taurus Xtreme II 450, który miał pomieścić część naszych bagaży. Czy to się udało i jakich plusów i minusów dopatrzyliśmy się w tym kufrze dachowym? Przedstawiamy naszą recenzję boxu Taurus z serii Xtreme.
Jak wybrać box dachowy?
Ilość rzeczy, które musi ze sobą zabrać rodzina z dzieckiem i dużym psem pod namiot często przekracza możliwości pojemnościowe samochodu osobowego. 😉 Tak było w naszym przypadku. Tuż przed wyjazdem doszliśmy do wniosku, że spakowanie wszystkich potrzebnych na takim wypadzie sprzętów, ubrań, akcesoriów itp. do naszego auta jest niewykonalne. Rozwiązaniem był dla nas box dachowy. Wybór padł właśnie na box Taurus Xtreme II. Od czego radzimy rozpocząć poszukiwania odpowiedniego boxa?
Zanim wybierzecie kufer dachowy, określcie swoje potrzeby. Rodziny z dziećmi mogą przewieźć w tej dodatkowej przestrzeni na dachu, chociażby łóżeczko turystyczne, spacerówkę, latem zestaw niezbędnych akcesoriów kempingowych i torby z rzeczami. Do boxu dachowego spokojnie można spakować grubsze ubrania, które zajmują sporo miejsca, walizkę, albo leżaki. Generalnie wszystko, co potrzebne jest na wyjeździe i nie mieści się w bagażniku auta. Zimą można również przewozić akcesoria sportowe takie jak narty, kijki, kaski itp.
Na co zwrócić uwagę przed zakupem boxu dachowego?
Na samym początku ustaliliśmy jaką potrzebujemy pojemność boxa, która będzie dla nas wystarczająca. Tutaj rzecz jasna istnieją pewne ograniczenia.
Kufer dachowy powinien mieć taką długość, by po jego zamontowaniu można było swobodnie
otworzyć klapę bagażnika samochodu. Co ważne: pozycja boxa na belkach bagażnika bazowego
wpływa na aerodynamikę i nawet przesunięcie go o kilka cm może sprawić, że wrażenia
akustyczne związane z oporami powietrza będą inne.
Wiele boxów posiada maksymalną ładowność 75 kg, a nawet 80 kg. Niestety nie dla każdego auta takie dodatkowe obciążenie będzie dozwolone. Przed zakupem boxu dachowego koniecznie zorientujcie się, jak to wygląda w Waszym przypadku. Informację na temat ładowności znajdziecie w książce obsługi pojazdu. Ładowność tego kufra wynosi 50 kg. To niezbyt dużo w porównaniu do innych modeli. Jeśli zamierzacie przewozić cięższe bagaże, nie jest to model dla Was. Nam to wystarczyło, ale być może w przyszłości zdecydujemy się na box z większą ładownością.
Jedną z ważniejszych cech jest również pojemność boxu dachowego. Kufry o pojemności 400-450l to te średniej wielkości. Dostępne są także boxy 300l, 600l i większe. Warto wiedzieć, że większa ładowność nie zawsze idzie w parze z pojemnością. Parametry te są uzależnione między innymi od materiału, z którego wykonano box.
Polecamy Wam nasz ranking boxów dachowych, w którym omawiamy zalety i wady popularnych modeli.
Box dachowy Taurus Xtreme II 450
Box Xtreme 450 II marki Taurus występuje w strukturze matowej, karbonowej i połyskującej.. Linia ta cieszy się również sporą popularnością w sieci, dlatego zwróciła naszą uwagę. Czym oprócz wykończenia różni się od poprzedników?
Box Xtreme II 450 został dopracowany pod kątem wymiarów po to, by był jeszcze bardziej uniwersalnym i użytecznym produktem. Dodatkowo producent ulepszył jego właściwości aerodynamiczne, co pozwoliło nieco wytłumić dźwięki w czasie jazdy. Takie niuanse potrafią bowiem znacząco wpłynąć na komfort jazdy z boxem na dachu. Nie wszyscy jednak mają świadomość, że producenci określają maksymalną prędkość, jaką można rozwinąć z kufrem na dachu. Zazwyczaj wynosi ona 130 km/h.
Pojemność tego boxu (450l) dla wielu może być optymalna, ale dla niektórych może okazać się zbyt mała. Wszystko jest kwestią indywidualnych potrzeb. Ten kufer pomieści nawet 5 par nart i 3 deski snowboardowe. Modele w tej serii są dostępne także w powiększonej wersji XL oraz dużej XXL, ale i mniejszej Taurus Xtreme 400. Wymiary tego modelu to 195x78x38 cm. Dla porównania wersja XL jest aż o 30 cm dłuższa.
Box dachowy Taurus Xtreme II 450 – czy warto kupić?
Już na pierwszy rzut oka widać, że box wyprodukowano z solidniejszych materiałów. Tworzywo HDPE, z którego wykonano górną pokrywę, prezentuje się bardzo dobrze. To lekki, ale trwały materiał. Z kolei dół kufra powstał z tworzywa ABS, odpornego na działanie promieni UV i gwałtowne zmiany temperatur.
Umieszczenie boxa na dachu wydaje się skomplikowane, ale dzięki systemowi szybkiego montażu QuickFixing model Xtreme II możemy szybko zainstalować. Pakując rzeczy do tego kufra, będziemy spać spokojnie. Trzypunktowy, centralny zamek zapewnia bezpieczeństwo całej zawartości. O ochronę bagażu zadba także system blokowania klucza. Klucz nie może być wyjęty, jeśli box jest przypadkowo niedomknięty lub zupełnie otwarty. Sporą zaletą jest też dwustronne otwieranie i zamykanie. Nie wszystkie kufry z tej serii posiadają takie udogodnienie.
Konstrukcja tego boxu i jej przemyślane profilowanie pozwala schować belki w podłodze i dzięki temu auto z kufrem na dachu jest niższe w porównaniu do standardowych boxów. Osobom przywiązujących dużą uwagę do kwestii wizualnych, z pewnością spodoba się sposób, w jaki kufer leży na samochodzie. Zaletą jest także matowe wykończenie powierzchni, na której nie widać tak szybko rys i zadrapań.
Kufer Xtreme II 450 jest raczej z półki cenowej budżetowej i jest atrakcyjna cena jak na box tak dobrej jakości. Box może być montowany na belkach do szerokości 7 cm w tym na belkach aluminiowych z rowkiem „T”. Do belek typu t trzeba dokupić osobny adapter.
Plusy:
- Solidne wykonanie
- Łatwy montaż
- Obustronne otwieranie
- Trzypunktowy centralny zamek
Minusy:
- Niska ładowność
- Konieczność dokupienia adaptera do belek aluminiowych z rowkiem „T”
Boxy Taurus cieszą się dużą popularnością w sieci. Spotkaliśmy się z wieloma opiniami na ich temat. W zdecydowanej większości były one pozytywne. Naszym zdaniem seria Xtreme w niczym nie ustępuje modelom z wyższej półki cenowej.
Podsumowanie
Przed wyjazdem pod namiot w pierwszej kolejności warto się zastanowić co będziecie pakować do boxa dachowego. To pomoże w wyborze pojemności kufra i ładowności. W tym kufrze mamy 50 kg i 450 litrów pojemności. Myśleliśmy, że to dużo, ale spakowaliśmy się na styk, także warto się zastanowić nad tym. Te kilka dodatkowych litrów z pewnością by nam się jeszcze przydały na przyszłość. 😉
Sam Kufer sprawdził się bardzo dobrze. Jego montaż jest bezproblemowy a udogodnienia takie jak dwustronne otwieranie oraz centralny zamek ułatwiają użytkowanie. Po zamknięciu klapy nie trzeba przekręcać kluczyka -box jest od razu zamknięty. Dzięki matowemu wykończeniu w kolorze czarny carbon model prezentuje elegancki design i jest odporniejszy na zarysowania. Obniżona wysokość kufra to rzadkość i przez to ładnie się prezentuje.
6 komentarzy do “Box dachowy Taurus Xtreme II 450 – recenzja”
A jak się spisuje w trakcie jazdy? Głośność, spalanie?
W trakcie jazdy powyżej 100 km/h słychać lekki świst w szczególności jak mocniej wieje. Tylko, że bardziej jest to przyczyna bagażnika bazowego ( belek przymontowanych do relingów ) ponieważ bez boxa dachowego przy tej prędkości też słyszeliśmy ten sam świst.
A jeśli chodzi o spalanie to nam wychodziło ~0,8 litra więcej na 100 km
Jak głębokie są te wyprofilowane rowki w podłodze boxa żeby schować belki bagażnika? Czy w przypadku belek w kształcie skrzydła, które są umieszczone trochę niżej nad dachem niż belki standardowe może być problem z dotykaniem boxa do dachu?
Wgłębienia w dnie boxa wynoszą 4 – 4,5 cm.
W zależności od obłości dachu samochodu, może nastąpić kontakt dna boxu z dachem samochodu. Najczęściej taka sytuacja występuje w samochodach z relingami, przy mocowaniu między dzrzwi a dach / fix-point takie problemy się nie pojawiają.
Mam citroen C4 Picasso. Wysokość samochodu z belkami jest blizko 170 cm, czy będzie wysokość z założonym extreme II 400 mniej niż 200 cm ?
Dziękuję.